L E O P H A R D A

Alla inlägg under april 2012

Av leopharda - 27 april 2012 11:32

Klockrent!


-Is not about what you've done, it's about what you're doing.. loving this lyrics!


Av leopharda - 27 april 2012 10:58

 


Japp, det är sant! Igår så provade jag en hemmagjort ansiktsmask som ska vara så bra om man har finnar och ojämn hud. Jag tog två Aspirintabletter som finns att köpa på apoteket för ca 50 kr, och blandade med lite yoghurt som jag sedan la på ansiktet. Jag skrappade försiktigt för att få bort döda hudceller, väntade ca 20 min och sköljde med vatten. Resultatet va magiskt! Ansiktskräm (hälst utan olja) är ett måste. Prova sjäv och återkom gärna till mig med dina erfarenheter av masken. :)


Lycka till

Av leopharda - 27 april 2012 10:25

Jag vet, jag är dålig på att uppdatera bloggen. Jag har haft så mycket att göra sista tid att jag har knappt hunnit logga in på en data. :P


Igår var jag på restaurangmässan i Stockholm, på Aritinens Juveler som ligger på Östermalmstorg, på invigning för Elisabetta Franchi och på Perfect Thursdays-Grand Scandic. Vilken dag, full med äventyrer. Jag var helt slut när jag kom hem. 


Jag har lite brottm just nu men jag kommer att berätta mer om gårdagens eventer lite senare när jag har tid, det var riktigt kul att hänga från event till event!


Idag tänkte jag luncha för första gången på Strandbryggan för i år, älskar att hänga där för jag får en semester känsla.


Vi hörs senare <3

Av leopharda - 5 april 2012 14:48


Tiger of Sweden, Pumps


   


LUV THEM


 



Hello there!!


Jag är i Milano och har det underbart, ska bara tala om hur mycket shopping det kommer att bli här, ufff

Ikväll ska vi på middag med lite vänner och jag tänkte ha på mig antingen de här rosa Pmpsen eller de svarta Tigers..båda är så himla sköna så jag får se vad jag ska ha på mig först sedan kan jag välja vilka pumps jag ska ha.


Nu måste jag gå iväg och handla lite kläder som inte finns i Sverige. :P


PUSS på er

Av leopharda - 4 april 2012 12:44


Åhhh, lyssnat på den här 4 gånger i rad, repeat i timme nu! Är faktisgt lite trött på dagens  house Djs tycker alla låter likadant..eller? Den här är grym iaf :)

Av leopharda - 4 april 2012 11:17


Min väska ser ut ungefär såhär, tror någon måste stå på den för att jag ska kunna stänga den..


 


Nu har jag packar min väska och kan knappt stänga den. Jag har med mig allt man behöver och lite till men som jag känner mig själv så kommer jag inte att använda mer är hälften av kläderna, men tanken att jag har allt jag behöver gör att jag mår bra och känner mig trygg. Vi ska vara där i 5 dagar och har packat en 20 kg stor väska.. samma sak med min syrra men hon är lite bättre än mig iaf. Att vi tjejer ska alltid ha med oss en massa saker när vi är ute och reser..Jag kommer ihåg när jag reste med mitt ex, hehe.. han hade en handbaggage med sig medans jag hade den största reseväskan jag kunde hitta. Han fattade aldrig varför jag var tvungen att packa ner hela min garderob.. och så startade vi små tjaffsa över det för jag tyckte att han var jobbig då.


Underbart väder, synd att man inte kan sola nu och jag måste nu istället fuska i Solarielandet :D



Av leopharda - 4 april 2012 07:52

Vaknade klockan 06.30 idag, sov bara 5 och halv timmar..usch, drömde konstiga drömmar om krig och flygplaner typ, att jag dödade någon och ville hitta ett hög med skräp och slänga liket uppifrån flyget.. Konstig och äcklig dröm får ångest nu.Känner att jag är fortfarande trött men det är jobbit när man inte kan sova längre. Jag har beställt B vitamin som ska tydligen vara bra för sömn svårigheter , hud och håret. Tänkte börja med det idag. Jag har läst nånstans att man kan ta högre doser tills man känner att kroppen mår bra typ huden håret och sömnen. Nu måste jag dricka min morgon kaffe och packa till Milano resan ikväll.. Hörs senare. :)

Av leopharda - 3 april 2012 22:36


En bild på mig @ lilla torg i Malmö..


 



Hejsan bloggen.. puuuh, jag är så trött och vill bara gå lägga mig. Jag har precis gett en intervju för en utlänsk tidning. Det är en tidning som handlar om design och skönhet, och dem ville veta  om min värld kring mode branschen och mina modell jobb och erfarenhet sen tidigare. Trevlig att dem valde mig.


Under kvällen upptäckte jag ett annat mejl, där det stod att någon stor företag ville ha sina reklamer på min blogg sida som sponsor.. skickade ivägg ett mejl nyss med lite frågor kring, få se hur det blir, va spännande!


Är i Malmö nu och har det trevligt med min syrra och en vän. Imorrn bär det av till Milano, som Tina skrev på sin FB status "detskablikuksomfaaan"..hahhaha, gud va jag skrattade när jag läste den idag. Vi käkade på min väns restaurang Dal Cuore, vilket va jätte trevligt och väldigt mysigt med god Italienskt mat.


Nää, nu somnar jag framför min laptop bäst att jag går och lägger mig nu. Go'natt alla söta bloggare.. ZzzZzzzz

Presentation


Hej alla glada!
Här kan ni följa mitt vardagsliv.Det kommer att handla allt mellan himmel och jord. Det kommer handla mycket om kläder, resor, mode,shopping, känslor,inredning,musik, fester, eventer mm.

Omröstning

När märker ni att ni får mest finnar?
 Stress
 Hormonella förändringar
 Choklad, söt saker

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards